SahVCS membongkarkan rahsia time frame

Time frame...

Ramai orang berpendapat untuk trade sesuatu sama ada menggunakan scalping, intradays mahupun Swing mesti berpandu pada penggunaan time frame contohnya aktiviti scalping mesti di tf kecil seperti di M1, M5 atau M15 sahaja. Manakala manakala intradays  penggunaan tf D1 & swing untuk tf bulanan. Adakah ianya benar?

SahVCS mengajak semua traders memahami dan berkongsi pengetahuan tentang penggunaan time frame yang sebenar.

Cuba fikirkan pernahkan ianya terjadi kepada anda untuk situasi seperti dibawah:

1) Ambil scalping di M15 tetapi tiba-tiba trend berubah dan entry yang dibuat menjadi floating dan tidak boleh diclosedkan sehingga beberapa hari.?

2) Nak buat swing untuk mendapatkan profit dengan pips yang banyak tetapi tiba-tiba ianya closed awal dengan cantik.

3) Tidak mengetahui cara kerja time frame dengan tepat walaupun telah mengetahui konsep pertukaran unit masa setiap time frame.

SahVCS akan membantu para traders dengan memahami konsep dan penggunaan time frame dengan jelas.


Ini adalah bentuk graph SahVCS yang telah disetting dengan formula SahVCS sendiri. Cuba lihat apakah bentuk yang terdapat di time frame yang berbeza.

Tidak kira di mana time frame sekalipun sama ada M1, M5, M15, M30, H1, H4, D1, W atau pun MN bentuk graph SahVCS adalah sama dan pembentukanya akan kekal sama dengan cara kemunculan yang berulang-ulang dari dulu, kini & selamanya pada masa akan datang.

Ini merupakan kaedah SahVCS mencari ruang kelemahan system MT4 didalam menyelesaikan masalah terbesar dalam bidang forex. Disini teknik SahVCS berjaya menutup GAP dan sekaligus time frame issue dapat di FIX kan.

Lihat gambar graph diatas. Berpandukan SOP SahVCS terdapat 2 cara pengambilan entry iaitu:

1) Kaedah pembukaan leher.
2) Penggunaan e2.

Fahami dahulu pada sessi ini untuk kaedah pembukaan leher. Apakah yang akan didapati pada awal pembukaan leher. 

1) Persilangan mid BB dengan Ma
2) Kick DOT
3) Pembukaan leher berlaku

Semasa pembukaan leher berlaku. Kita akan mendapat 3 CS kesan khas dengan impact kuat didalam trendnya (TP open). Disini bermaksud jika tf yang digunakan adalah ini maka TP opennya adalah nilaian jamnya

Contoh:
1) Tf M15 =3 CS TP open adalah 45 minit.
2) TF H1= 3 CS TP open adalah 3 jam.
3) TF H4= 3 CS TP open adalah 12 jam. 

Dan begitulah seterusnya mengikut tf & masanya.

Contoh M15 untuk menjadi H4 memerlukan 16 CS kewujudannya. 
Ini membawa maksud 1cs yang pertama H4 akan memberi satu kewujudan trend dengan 16 CS M15.
Dari 1CS H4 akan ada Body dan Shadow. Kemudian akan bersambung pula kewujudan CS ke-2 H4. Di percantuman ini jika dilihat di H4 adalah sebagai shadow manakala di M15 akan dilihat sebagai sideway. Maka 2 kemunculan CS H4 memberi maksud di M15 sebagai trend Buy... Sideway... Buy.

Begitulah seterusnya dan keadaan ini akan sama di mana-mana tf sekalipu. Cuba lihat berapandukan bulatan yang dibuat pada gambaran dibawah. 


Itulah sebenarnya yang berlaku di sebalik penggunaan dan pemilihan tf yang disembunyikan dan kini SahVCS merungkaikan segala persoalan untuk membantu rakan- traders untuk lebih memahami dan berjaya. Aminn.
Insya Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cari info FX di Blog ini :