SahVCS menerangkan cara pengambilan TP


Sepertimana yang diterangkan sebelum ini. Teknik SahVCS menitik beratkan penggunaan trend SIDEWAY didalam penggunaannya.

TP SahVCS adalah berdasarkan TP SIDEWAY. Ini bermaksud akan terdapat 2 atau 3 kali touch down tp yang digunapakai sebgai  touch point bergantung pada penggunaan time framenya.

TP di H4 akan kebiasanya dihasilkan 3 kali.

TP H1 kebiasaannya akan dihasilkan dengan touch down 2 kali

TP M15 akan dihasilkan sekali.

Mengapa ini berlaku?

H4 memerlukan 2 CS sama level yang mana didalamnya mempunyai 16(2)= 32 CS SIDEWAY di M15.

TP H1 melalui 2 CS SIDEWAY M15 yang mana didalamnya mengandungi 4(2)= 16 CS M15.

TP M15 adalah asas TP SIDEWAY dan sebab itu ianya mempunyai 1 touch down TP sahaja.

Pengambilan TP adalah berdasarkan 2 CS sama level di point pertama. Contoh:

Jika BUY... kita perlu lihat kebelakang sedikit graph untuk menjumpai 2 CS sama level pertama yang berada di atas value semasa. Kemungkinan ianya berada di kedudukan ke 2 atau ke 3 DUA CS SAMA LEVEL DARI YANG PERTAMA tetapi ianya adalah point yang lebih tinggi dari value semasa dan LEBIH RENDAH DARI CS YANG KITA JUMPAI DI PERMULAAN PENCARIAN. IANYA ADALAH TP 1 NYA. MANAKALA YANG KEDUA TERTINGGI DARI VALUE TP 1 DIJADIKAN  TP 2. SEMENTARA LAST CS SAMA LEVEL DILABELKAN SEBAGAI TP3.

HANYA DIGALAKKAN AMBIL SAMPAI TP2 SAHAJA. MANAKALA TP 3 PERLU LIHAT PADA TANDA  - TANDA di graph window 3 yang akan diterangkan penggunaannya nanti.

Jika SELL juga begitu sama langkahnya dengan TP BUY  tetapi ambil dalam corak SELL. Iaitu dengan cara menjumpai yang bawah pertama kemudian bawah yang ke 2 dari DUA CS SAMA LEVEL BERKENAAN.

Ambil secara average atau titik tengah jika 2 CS sama level adalah sama panjang. Manakala untuk yang tidak sama panjang pula ambil beza lebihannya dan bahagi kepada 2. Titik tengahnya adalah TP.

Penggunaan tf M15 kita ambil di titik tengah . Manakala di TF yang lebih besar kita galakkan ambil di pengurangannya iaitu sedikit rendah dari TP M15 mengikut trendnya.

Ini bermaksud sampai ke penggunaan tf lagi besar kita perlu kurangkan TP ny di kedudukan 2 CS SAMA LEVEL ITU. Sehingga MN kita hanya perlu ambil di awalan 2 CS SAMA LEVEL SAHAJA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cari info FX di Blog ini :