Fahami Japanese Candlestick yang powerful




Apakah Japanese Candlestick?
Candlestick, seperti yang anda sedia maklum, bermaksud ‘batang lilin’. Jika anda lihat bentuk penanda harga pada carta candlestick, anda pasti faham kenapa ia dinamakan lilin. Betul, ia berbentuk lilin.

Japanese Candlestick ini mula diperkenalkan oleh pedagan-pedagang beras di Jepun pada tahun 1700’s dahulu. Candlestick ini merangkumi harga tertinggi dan terendah pada sesuatu masa, harga dibuka dan ditutup, serta body (badan) candlestick yang menunjukkan range (perbezaan harga dibuka dan ditutup).

Candlestick Sell dibuka pada harga yang tinggi dari yang ditutup, sementara candlestick buy pula harga ditutup adalah lebih tinggi dari yang dibuka.

Setiap bentuk candlestick mempunyai maksud yang tersendiri dan berbeza...


Penggunaan candlestick ini tidak akan diberikan penekanan sebagai salah satu teknik yang digunakan untuk membaca trend dan sebagainya. Di sini akan menjelaskan beberapa bentuk candlestick yang penting dan utama sahaja bagi memudahkan anda mengenal bentuk candlestick dan faham apa maksud yang tersirat di sebalik bentuk candlestick tersebut.



Berikut ialah 2 candlestick yg powerful yang memberikan profit yang lumayan jika candle ini muncul di tf daily dan ke atas




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cari info FX di Blog ini :